Kastepuu

Kirjoittaja Lilli-Irmeli Hintsa 21.01.2018 - 18:17:15

Monissa Suomen kirkoissa on jo ”kastepuu”, johon ripustetaan lehti aina kun uusi ihminen kastetaan ja tuossa lehdessä lukee kastetun nimi. Myös meillä täällä Somerolla on toive, että Someron kirkkoonkin saataisiin oma kastepuu. Vuoden aikana jumalanpalveluksissa lisättäisiin puuhun lehtiä, ja alkuvuoden vauvakirkossa perheet voisivat käydä hakemassa oman kastettunsa lehden kotiin. Vauvakirkon ajaksi kastepuu siis siirrettäisiin seurakuntakeskukseen.

Julistamme kilpailun, johon toivotaan paikallisilta tekijöiltä suunnitelmaa Someron kirkon kastepuuksi.

Haluaisimme puun joka on mahdollisimman somerolainen. Materiaaliltaan puuta. n. 2 m korkea. Kolmiulotteinen. Taiteilijalta toivomme ehdotusta millaisia lehtiä, ja miten ne kiinnitetään puuhun. Puun pitää pysyä pystyssä. Kastepuusuunnitelmat tulee toimittaa kirkkoherranvirastoon toukokuun loppuun mennessä.

Seurakunnan työntekijöistä kootaan raati, joka valitsee parhaan ehdotuksen kastepuuksi. Mikäli riittävän hyvää ehdotusta ei tule, valitsemme sellaisen kastepuun, joka on jo toteutettu johonkin muuhun kirkkoon.

Seurakunta kustantaa kastepuun materiaalin ja sopii palkkiosta kastepuun tekijän kanssa.

Lisätietoja voi kysyä Lilli-Irmeli Hintsalta (0447214012, lillli-Irmeli.hintsa@evl.fi)